Zelfs schoenen met brede teenboxen kunnen beperkend zijn als ze niet diep genoeg zijn. Na de Olympische Spelen van 2012 wilde iedereen een paar Nike Flyknits op de been. Niet ik: kijk eens hoeNike Air Max 90 Femme Blanche oppervlakkiAdidas Hamburg Mensg die voorvoet is! Diepe schoenen geven je meer bewegingsvrijheid en meer flexibiliteit. Bovendien, hoewel we de neiging hebben te denken dat voeten met bunions gewoon breder zijn, strekt de bunion zich ook lager uit dan de rest van je voet, dus je hebt een diepere schoen nodig (als je eeltknobbels hebt, kijk dan naar het profiel van je voet en merk op hoe het eerste MTP-gewricht lager uitsteekt dan enig ander deel van je voet).

Koop de juiste soort demping om je eeltknobbels te beschermen. Als je eeltknobbels hebt, is de kans groot dat ze of als eerste de grond raken als je slaat (in het midden of in de aanzet) of als je overgaat naar toe-off (hielaanzet). Kortom, je loopt met het hele gewicht van je lichaam op één gewricht! Vergemakkelijk de druk met een goedgevulde schoen. In mijn ervaring lijkt schuim hiervooAdidas Superstar Mujerr het beste te zijn, omdat je gezwollen gewricht erin kan zakken: iets wat het bijvoorbeeld niet in een raster kan doen. Een woord van waarschuwing hier met betrekking tot minimalistische schoenen: als je naar nul gaat, is het waarschijnlijk het beste om nog steeds een schoen met voldoende kussen te kopen. Anders sla je een ontstoken, pijnlijk gewricht elke keer opnieuw tegen de grond.

Naar mijn mening is het van de ene teen naar de andere gaan harder op de bunion dan van mid-foot-to-teen. Als je op je middenvoet landt, ja, slaat je bunion waarschijnlijk nog steeds eerst, maar dan maakt de rest van je voorvoet contact met de grond, een stabiele basis om impact te absorberen en het werk van push-off te delen. Als je hiel raakt, pas je van de hiel naar de voorvoet (je grotere bunion slaat het eerst, natuurlijk) dan meteen af ?Nike Air Max 1 Femme?en zet je de volledige kracht van die actie alleen op je bunion. Alleen een gedachte. Verander je vorm echter niet licht!

Iedereen heeft zijn favoriete sok en mijn favoriet is een licht gevoerde katoenen sok. Ik wil niet dat er dikke badstof soNike Air Max Classic BW Femmekken zijn om meer volume te geven aan het gebied van de bunion! De vorm bevordert niet alleen de vorming / voortzetting van de bunion, het legt onnodige stress op de bunion als je slaat en van de tenen af. Plus, hoe puntiger de teen, hoe groter een maat die je moet kopen om je breedte te accommoderen, en te groot worden kan andere problemen veroorzaken zoals zwarte teennagels en blaren.