De Pure Boost DPR zijn lichter dan de Ultra Boost bij 258 g (tegenover 312 g), en in combinatie met de lagere hiel-tot-teen daling voelen ze opmerkelijk anders aan, met meer een natuurlijk race gevoel. Het offset-verschil klinkt niet zo veel op slechts 2 mm verschil, maar je merkt het meteen.

Wat is het 'differentieel' van een trainer? Iedereen beschrijft dit anders, maar in principe hiel-tot-teen drop / offset / differentieel - het is allemaal het verschil tussen hielhoogte en voorvoethoogte op een trainer. Als een schoen een druppel nul heeft, bevinden de hiel en bal van de voorvoet zich op exact dezelfde hoogte van de grond. 10 mm betekent dat de hak 10 mm hogNike Air Pegasus 89 Femmeer zit enz. De meeste conventionele hardloopschoenen hebben druppels van 10 mm of meer, terwijl meer minimalistische racschoenen een lagere offset en natuurlijkere pas hebben.

Beide schoenen hebben de beruchte Boost-tAdidas NMD Hombreussenzool van schuim behouden. adidas heeft zich afgeschuind van de traditionele middenzool van EVA-foam omdat dat een compromis was tussen demping en reactievermogen. Het reactievermogen van een schoen is hoeveel energie het geeft uit elk van je stappen, zodat je met elke stap kunt 'uitschakelen'. De demping van een traditionele schoen absorbeert die energie, dus je zult harder moeten werken. Dit heeft ertoe geleid dat hardlopers hun comfort en reactievermogen moesten afwisselen - niet met de Boosts.

De tussenzool van de boost is gemaakt van 3000 TPU (thermoplastische polyurethaan) capsules, zodat deze energie kan tAdidas Stan Smith Menseruggeven terwijl ze toch 'slipperachtig' pluche voelt. Studies hebben een verbetering van 10-15% aangetoond in energiebehoud ten opzichte van traditionele EVA.

Er is geen goed antwoord, het hangt af van hoe je loopwww.premiassur.frt, en veel nieuw denken gaat over het vinden van het 'voorkeurstraject [i]' van je lichaam waarbij de trainer voelt als een verlengstuk van je voeten wanneer je hem in rent, en niet doet niet tegen je natuurlijke beweging. Sommige hardlopers houden van hogere hiel tot teen druppels, andere trekken naar vlakkere, meer natuurlijke modellen.

Als ik lange afstand loop, ben ik dol op de rebound van de Ultra Boost wanneer ik met de hiel sta. Maar de Pure Boost-DPR vult zeker een gat voor een meer dynamische en aanpasbare schoen met een korte afstand (ik zou zeggen tot 10k). Je krijgt nog steeds de schokdemping en de energie-rebound van Boost, maar in een lichtere, lagere profielschoen, met een meer racer achtig gevoel. En kritisch met meer steun in het bovenste deel voor stadsruns met stop / start en zijwaartse beweging - de DPR zou oNike Free Run 2.0 Womensok net zo thuis zijn in een HIIT-klasse als een 5k. Combineer dit met een slank silhouet en het lijkt erop dat adidas nog een winnende formule in handen heeft in de DPR.