Dit geeft het bovenleer een dun profiel en vermindert drukpunten op de bovenkant van uw voet.

Er is ook een minimale buiging aan het vetersysteem (in tegenstelling tot de Saucony Freedom ISO's), dus zorg ervoor dat je de juiste manier vindt om deze schoenen aan te rijgen, omdat ze  meedogenloos zijn als je per ongeluk iets te veel aanspant.

Rechts onder alle veters is tong met een nieuw ontwerp. Nike hield de dunne tong op andere modellen, maar deed iets nieuws aan de bovenkant.

Ze plaatsen een "v" -inkeping bij de binnenrand van de tong om de tong beter om de voorpezen van je enkel te wikkelen. Een mooie, briljante ontwerpkeuze waarvan ik verrast ben, duurde zo lang voordat Nike schoenen had opgenomen.

Het verhoogt waarschijnlijk het effici?nt Nike Air Max 97 Femme rennen met een ongelofelijk kleine hoeveelheid, maar Nike probeert vrijwel alles wat legaal is om die seconden uit te persen.

Ten slotte wikkelt de hak van de schoen het bovendeel in een goed ontworpen pakket.

Het is het dikste deel van het bovendeel en je kunt voelen dat de onderkant van de hak een sterker soort plastic / stof heeft om de vorm van de schoen te behouden Nike Air Presto Mens en je voeten op de juiste plaats te houden.

De gebruikte materialen rond de hiel voelen perfect aan bij de schoen en ik heb nooit iets ongemakkelijks gemerkt.

Ik heb tijdens mijn leven duizenden mijlen in Nike-schoenen geregistreerd, heb een paar slechte ervaringen met baanbrekende ontwerpen (namelijk de Nike LunarEpic Flyknit Shield-schoenen) en heb tientallen en Asics Gel Lyte 3 Homme tientallen schoenen getest.

Dus ik ben oprecht als ik zeg dat de Nike Zoom Fly schoenen de beste marathonschoenen zijn die ik heb geprobeerd, tenzij Nike me een paar van de VaporFly Elites wil sturen.

De concurrentie van andere schoenenfabrikanten is echter nog steeds erg dichtbij.

Ik zou het nog steeds aanraden andere topmarathons te proberen, zoals de Adidas Ultra Boost 3.0 (of een schoen uit de Adizero-lijn), de Saucony Freedom ISO's, de ASICS Gel Hyper Speed ??7s Adidas NMD Femme of een van de vele andere elite-schoenen voordat je gaat werken op de Nike Zoom Flys.