De Meraki maakt gebruik van een middenzool met dubbele dichtheid en is gebaseerd op de Qu! Ckfoam- en QDP-technologie van 361. De onderste laag is een standaard EVA-schuim dat stevig is met slechts het kleinste beetje veerkracht.

Daarboven bevindt zich een plaat van koolstofvezel die de schoen een knal geeft, zoals ik zou overschakelen van de middenvoet naar mijn teen. De laatste laag is 361 Qu! Ckfoam, dat is zachter meer gelachtig materiaal.

Deze Nike Air Max 95 Homme laag zorgde voor een stevig en enigszins zacht kussen dat de door de buitenste EVA-laag overgedragen schokkrachten dempte. Deze hele puinhoop van dingen is wat 361 munten QDP, Quick dynamic propulsion system.

Ik vond de tussenzool goed werken met een respectabele soepele overgang. Het voelde wel een beetje stijf en vlak door de middenvoet toen ik door mijn loopcyclus ging.

Het voelt niet slap aan en was iets waar ik aan kon wennen. Het zou gewoon leuk zijn om net een beetje meer flex te hebben, vergelijkbaar met die van de Saucony Ride.

De tussenzool heeft een val van 9 mm maar voelde voor mij lager aan. De buitenzool met volledig contact is gemaakt van 2 dichtheden rubber in gebieden met veel slijtage.

De voorste en achterste Nike Free Run 3 Hombre gele delen zijn van een stevig, duurzamer rubber, met de middelste zwarte delen iets zachter. Tot dusverre is er geen sprake geweest van tractie op welk terrein dan ook dat ik op sommige milde trails heb Adidas ZX 10000 Mens gelopen.

Tot op heden heb ik 60+ mijlen ingelogd en vertonen ze zeer weinig tekenen van slijtage. Dit is een goede solide basis die goed presteert voor dagelijkse runs en die lange slowmiles.
Het bovendeel bestaat uit twee delen: het begint met een uit één stuk vervaardigd gaasvlies en meer conventioneel gaas met gelaste overlays aan de achterkant. Dit komt vrij veel voor in de industrie en vergelijkbaar met andere vergelijkbare schoenen.

Het lijkt er echter op dat sommige merken evolueren naar en spelen met eenvoudiger ontwerpen met minder dichte overlays en weinig tot geen naden.

De zachte mesh van de ontworpen vamp leverde de schoen een mooie ruime toebox op die ademend was met Nike Air Max 1 Womens een sokachtig gevoel.

De middenvoet van de Meraki maakt gebruik van een druk patroon van zwaar gelaste overlays om een ??exoskelet te maken dat ze op een creatieve manier Fitz-Rite hebben genoemd.

Het skelet met een dunne tong zoals tong en buisvormige veters, die een beetje lang waren, comfortabel en effectief hielden mijn voet stevig op zijn plaats. Een stijve Nike Air Max 2016 Femme heelenteller met een goed-gevulde kraag wiegde mijn hiel zonder slippage of irritatie.